Εκατοντάδες εκατομμύρια στον αέρα !!!!
Ο «Ιπποκράτης» ξεκίνησε με πολλά όνειρα. Για να πραγματοποιηθούν ξοδεύτηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές χωρίς όμως αποτέλεσμα... Σήμερα περιμένει για βοήθεια, σκουριάζοντας.
Η ιστορία ξεκινά το 1967, όταν ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία του Περάματος. Το πρώτο όνομα ήταν «Έλλη» και ταξίδευε στα νησιά της άγονης γραμμής. Το 1993 άλλαξε όνομα, όταν επελέγη ύστερα από διεθνή διαγωνισμό του υπουργείου Αιγαίου. Τότε είχαν ξοδευτεί 583 εκατομμύρια δραχμές για τις απαιτούμενες διαρρυθμίσεις, από τις οποίες το 70% ήταν χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε ηλικία 27 χρόνων, ο «Ιπποκράτης» διέθετε 23 πλωτά εξεταστήρια, 30 πολυτελείς καμπίνες, αίθουσες εκδηλώσεων, πολυτελείς τραπεζαρίες και ελικοδρόμιο, ικανό να δεχτεί ελικόπτερα μέχρι πέντε τόνων!
Λειτουργικά έξοδα
Τυπικά όλα ήταν έτοιμα, όμως δεν είχαν υπολογίσει το πλήρωμα, τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό. Για να μπορέσει να κινηθεί το πλοίο με επαρκές προσωπικό τα λειτουργικά έξοδα έφταναν τα 350 εκατομμύρια δραχμές, ποσό που ήταν αδύνατο να βρεθεί...
Έτσι, για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ο «Ιπποκράτης» έμεινε αγκυροβολημένος στο λιμάνι του Πειραιά, με συνέπεια το Ελληνικό Δημόσιο να αναγκαστεί να επιστρέψει την κοινοτική επιχορήγηση. Το 1994 το υπουργείο Αιγαίο πλήρωσε 50 εκατομμύρια δραχμές και έδωσε άλλα τόσα χρήματα δυο χρόνια αργότερα επειδή το πλοίο κόντεψε να βυθιστεί μέσα στο λιμάνι του Πειραιά! Τον Αύγουστο του 1997 έγινε η πρώτη δημοπρασία. Ακολούθησαν άλλες 15 που υπήρξαν όλες άγονες. Μάλιστα, στην τελευταία δημοπρασία, υπήρξε προσφορά μέγιστης τιμής αγοράς του πλοίου τεσσάρων εκατομμυρίων δραχμών...
---------------------------------------------------------------
___ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ E-3499/97 υποβολή: Nikitas Kaklamanis (UPE) προς την Επιτροπή (10 Νοεμβρίου 1997)__
Θέμα: Χρηματοδότηση από την Ευρωπαοκή Επιτροπή του πλωτού νοσοκομείου «Ιπποκράτης»
Το πλωτό νοσοκομείο «Ιπποκράτης» (πρώην «ΠΑΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ») το οποίο σχεδιαζόταν να τεθεί σε λειτουργία αφού θα ολοκληρώνονταν οι εργασίες μετασκευής του, βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά και σαπίζει ανεκμετάλλευτο. Το έργο της τροποποίησης του επιβατηγού αυτού πλοίου σε πλωτό εξεταστικό κέντρο με ελικοδρόμιο, που θα εξυπηρετούσε τα απομονωμένα νησιά του Αιγαίου, έχει ήδη χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με 580 εκατομμύρια δραχμές (σε σημερινές τιμές σχεδόν 1 δισ.), χωρίς να έχει καταστεί λειτουργικό, ώστε να εξυπηρετήσει έκτακτα περιστατικά και ανάγκες προληπτικής ιατρικής των κατοίκων της άγονης γραμμής των νησιών του Αιγαίου, των οποίων η ζωή καθημερινά κινδυνεύει από την έλλειψη παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Το έργο είχε ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Βορείου Αιγαίου 1989-1993, και υποτίθεται ότι θα έλυνε τα παραπάνω καυτά προβλήματα, ώστε να σταματήσουν τα περιστατικά τραγικών θανάτων κατοίκων των νησιών αυτής της περιοχής.
Θα ήθελα να πληροφορηθώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1. Σκοπεύει να ζητήσει την ανάκτηση των χρημάτων που έχουν δοθεί;
2. Ποιές άλλες προτάσεις υπέβαλαν οι Ελληνικές αρχές ώστε να καλυφθεί το κενό της παροχής περίθαλψης που προβλεπόταν από τον «Ιπποκράτη», προς τους κατοίκους της «άγονης γραμμής»;
3. Ποιοί είναι οι υπεύθυνοι για τη σκανδαλώδη κατασπατάληση κοινοτικών κονδυλίων στην περίπτωση του πλοίου «Ιπποκράτης»;
4. Σε ποιές άλλες ενέργειες πρόκειται να προβεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να αποτρέψει στο μέλλον παρόμοια φαινόμενα;
Aπάντηση της κας Wulf-Mathies εξ ονόματος της Επιτροπής (16 Ιανουαρίου 1998)
H Eπιτροπή γνωρίζει το πρόβλημα που δημιουργείται από την εγκατάλειψη εκ μέρους των ελληνικών αρχών του έργου που αφορά το πλοίο-νοσοκομείο «Ιπποκράτης», το οποίο είναι ένα πλωτό κέντρο προληπτικής ιατρικής
Κατά τις επαφές της με τις αρχές του κράτους μέλους, η Επιτροπή επέμεινε ώστε, κατά την περάτωση από δημοσιονομικής πλευράς του λειτουργικού προγράμματος για το βόρειο Αιγαίο 1989-1993, η κοινοτική συνδρομή που αφορά το εν λόγω πλοίο να παραληφθεί από την αίτηση πληρωμής του υπολοίπου του εν λόγω προγράμματος. Οι ελληνικές αρχές υπέβαλαν, έτσι, στην Επιτροπή μία έκθεση περάτωσης τροποποιημένη προς αυτή την κατεύθυνση. Μ'αυτό τον τρόπο, το υπόλοιπο που θα καταβληθεί στο κράτος μέλος θα μειωθεί κατά την κοινοτική συνδρομή που συνδέεται με το μέτρο 1.1.7.Β «Βελτίωση και μετατροπή ενός πλοίου σε πλωτό κέντρο προληπτικής ιατρικής» του λειτουργικού προγράμματος για το βόρειο Αιγαίο 1989-1993
Κατά τις επαφές της με τις αρχές του κράτους μέλους, η Επιτροπή επέμεινε ώστε, κατά την περάτωση από δημοσιονομικής πλευράς του λειτουργικού προγράμματος για το βόρειο Αιγαίο 1989-1993, η κοινοτική συνδρομή που αφορά το εν λόγω πλοίο να παραληφθεί από την αίτηση πληρωμής του υπολοίπου του εν λόγω προγράμματος. Οι ελληνικές αρχές υπέβαλαν, έτσι, στην Επιτροπή μία έκθεση περάτωσης τροποποιημένη προς αυτή την κατεύθυνση. Μ'αυτό τον τρόπο, το υπόλοιπο που θα καταβληθεί στο κράτος μέλος θα μειωθεί κατά την κοινοτική συνδρομή που συνδέεται με το μέτρο 1.1.7.Β «Βελτίωση και μετατροπή ενός πλοίου σε πλωτό κέντρο προληπτικής ιατρικής» του λειτουργικού προγράμματος για το βόρειο Αιγαίο 1989-1993
H Eπιτροπή γνωρίζει το πρόβλημα που δημιουργείται από την εγκατάλειψη εκ μέρους των ελληνικών αρχών του έργου που αφορά το πλοίο-νοσοκομείο «Ιπποκράτης», το οποίο είναι ένα πλωτό κέντρο προληπτικής ιατρικής.
Κατά τις επαφές της με τις αρχές του κράτους μέλους, η Επιτροπή επέμεινε ώστε, κατά την περάτωση από δημοσιονομικής πλευράς του λειτουργικού προγράμματος για το βόρειο Αιγαίο 1989-1993, η κοινοτική συνδρομή που αφορά το εν λόγω πλοίο να παραληφθεί από την αίτηση πληρωμής του υπολοίπου του εν λόγω προγράμματος. Οι ελληνικές αρχές υπέβαλαν, έτσι, στην Επιτροπή μία έκθεση περάτωσης τροποποιημένη προς αυτή την κατεύθυνση. Μ'αυτό τον τρόπο, το υπόλοιπο που θα καταβληθεί στο κράτος μέλος θα μειωθεί κατά την κοινοτική συνδρομή που συνδέεται με το μέτρο 1.1.7.Β «Βελτίωση και μετατροπή ενός πλοίου σε πλωτό κέντρο προληπτικής ιατρικής» του λειτουργικού προγράμματος για το βόρειο Αιγαίο 1989-1993
Η Επιτροπή δεν έλαβε εκ μέρους των ελληνικών αρχών ειδικές προτάσεις για την κάλυψη των αναγκών της περιφέρειας, ιδίως στον τομέα της προληπτικής ιατρικής. Ωστόσο, η σταθερή υποδομή που αφορά τα νοσοκομεία και ιατρικούς σταθμούς των νησιών του Αιγαίου ενισχύονται τώρα ουσιαστικά, στις περισσότερες περιπτώσεις με κοινοτική συγχρηματοδότηση. Η ενίσχυση αυτή θα καλύψει μεταξύ άλλων ένα μέρος των αναγκών για προληπτική ιατρική.
Εναπόκειται στις αρχές του εν λόγω κράτους μέλους να διερευνήσουν και να καθορίσουν τις ενδεχόμενες ευθύνες της εγκατάλειψης του έργου, το οποίο, εν πάση περιπτώσει, δεν θα επωφεληθεί από κοινοτικές πιστώσεις. Η Επιτροπή θα εξακολουθήσει να μην συγχρηματοδοτεί μέτρα και έργα τα οποία εγκαταλείπονται φανερά κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης.
-------------------------------------------------------------------------
Το πλοίο που προοριζόταν για πλωτό ιατρικό κέντρο παραμένει παροπλισμένο στον μόλο της Δραπετσώνας περιμένοντας - αυτή τη φορά - μια... καλή χορηγία για να επισκευαστεί!
Τον Οκτώβριο του 2001 παραχωρήθηκε, ύστερα από πολλές περιπέτειες, με υπουργική απόφαση, στο «Χαμόγελο του Παιδιού». Όμως, μέχρι στιγμής, δεν έχουν βρεθεί τα χρήματα, αφού ο σύλλογος δεν έχει τη δυνατότητα να ξοδέψει τα απαιτούμενα για τις επισκευές ποσά, προκειμένου στις καμπίνες του να λειτουργήσουν τα προαναγγελθέντα εδώ και χρόνια ιατρεία...
¶λλωστε, ο πρόεδρος του συλλόγου, κ. Κώστας Γιαννόπουλος, το ξεκαθάρισε από την πρώτη στιγμή που παρέλαβε το πλοίο. «Ό,τι γίνει θα γίνει με τη συμμετοχή εθελοντών και χορηγών και όχι από τα χρήματα του ταμείου που προορίζονται για τις ανάγκες των παιδιών».
Κόλλησε η επισκευή
Ο ίδιος δηλώνει αισιόδοξος ότι «το πλοίο θα μπορέσει τελικά να λειτουργήσει σαν πλωτό ιατρικό κέντρο και ξενοδοχείο, για τη φιλοξενία παιδιών και γονέων από όλη την Ελλάδα». Όπως λέει, «για το σκοπό αυτό είχαν έρθει σε συμφωνία με την προηγούμενη διοίκηση των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά, προκειμένου να γίνουν όλες οι επισκευές που απαιτούνται. Όμως, με την αλλαγή φρουράς και την ανάληψη της διοίκησης από γερμανικό όμιλο, η όλη υπόθεση δεν έχει προχωρήσει».
Όπως επισημαίνει, «μέχρι στιγμής πολλοί ιδιώτες και εταιρείες έχουν εκδηλώσει την επιθυμία να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, όμως πρώτα απ' όλα απαιτείται το πλοίο να μπει σε ναυπηγείο. Ήδη, από τον ΟΛΠ έχει εξασφαλιστεί θέση για να δέσει ο "Ιπποκράτης" στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ παραχωρήθηκε και η δεξαμενή για να γίνουν οι επισκευές στα ύφαλα».
ΠΗΓΕΣ:http://eur-lex.europa.eu
http://www.nautilia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου