Το μπλέ είναι το χρώμα που κυριαρχεί στο εκπληκτικό ψηφιδωτό της Αμφίπολης. Είναι το χρώμα που υπάρχει σε όλο το φόντο, θέλοντας προφανώς να υποδηλώσει την νύχτα που γίνεται η μεταφορά του νεκρού στον κάτω κόσμο και την στιγμή της αρπαγής της Περσεφόνης, που αποτυπώνεται με μεγάλη ένταση.
Το μπλέ εκείνη την εποχή ήταν ένα εξαιρετικά ακριβό χρώμα. Προέρχεται από το υλικό που λέγεται "λαζουρίτης":
Σαν λέξη ετυμολογείται από την περσική λέξη lazhuward , που σημαίνει “μπλε του ουρανού”.
Συχνά αναφέρεται ως "λάπις λαζούλι" και είναι γνωστό για περισσότερο από 7000 χρόνια, με την εξόρυξη του να γίνεται στο Αφγανιστάν από τα αρχαία χρόνια.
Στην Ελλάδα, αζουρίτης βρίσκεται στη Μακεδονία, την Θάσο και το Λαύριο.
Ως ακατέργαστο ορυκτό μαζί με το χρυσάφι, αφθονούσε στα γειτονικά αρχαία μεταλλεία της Αλιστράτης.
Ο τριμμένος αζουρίτης ή «κυανός» κατά τον Πλίνιο τον Πρεσβύτερο, εξόπλιζε με δυναμική χρωματική εκφραστικότητα την πλούσια παλέτα των καλλιτεχνών της ελληνιστικής περιόδου.
Με τη σκόνη του, λάδια και κεριά, οι αρχαίοι τεχνίτες παρασκεύαζαν το ζωντανό μπλε των θαυμαστών διακοσμήσεων στα δημόσια κτίρια, αγάλματα, οικίες, και λατρευτικούς τους χώρους.
Διακοσμητικά αντικείμενα από λαζουρίτη βρέθηκαν και στις πυραμίδες της Αιγύπτου.
Οι Αιγύπτιοι χάραζαν πάνω στον Λαζουρίτη, αποσπάσματα από την περίφημη «Βίβλο των Νεκρών» που αφορούσαν το ταξίδι της ψυχής στον άλλο κόσμο.
Το πόσο σημαντικό ήταν για τους Αιγύπτιους το συγκεκριμένο υλικό, φαίνεται από το γεγονός ότι ο Θεός Άμμων -Ρα, φορούσε στο κεφάλι του ένα ιερό μάτι φτιαγμένο από Λαζουρίτη, ενώ ο αρχιδικαστής της Αιγύπτου είχε κρεμασμένο στο λαιμό του ένα κομμάτι "Λάπι" με χαραγμένο το σύμβολο της αλήθειας.
Θεός Άμμων - Ρα:
Αξίζει να σημειωθεί πως και στο ψηφιδωτό της Αμφίπολης τόσο το άλογο, όσο και η Περσεφόνη, έχουν το ένα μάτι μπλε, κάτι που μπορεί να δείχνει μια πιθανή σύνδεση του νεκρού με τον Θεό Άμμων- Ρα της Αιγύπτου, ο οποίος είχε ταυτιστεί από τον Μέγα Αλέξανδρο με τον Δία, δημιουργώντας κατά κάποιον τρόπο ένα δικό του Θεό, τον Άμμωνα - Δία.
Το πόσο σημαντικό υλικό είναι ο αζουρίτης και πόσο ακριβός το φανερώνει και το γεγονός πως μια παλιά εβραϊκή παράδοση λέει πως οι 10 εντολές ήταν χαραγμένες πάνω σε πλάκες Λαζουρίτη.
Η έτερη ονομασία του, που είναι "Λάπις Λαζούλι", προέρχεται από αντιδάνειο. Είναι λατινικό και το πρώτο συνθετικό είναι από το ελληνικό λας, που σημαίνει πέτρα. Το Λαζούλι προέρχεται από το αραβικό "Azul" που σημαίνει "γαλάζιος". Δηλαδή "γαλάζια πέτρα"
Οι Έλληνες και αργότερα οι Ρωμαίοι κατασκεύαζαν αγαλματίδια, φυλακτά, κύπελλα και σφραγίδες από λαζουρίτη.
Το 1828 δημιουργήθηκε για πρώτη φορά με συνθετικό τρόπο. Μέχρι τότε το μπλε ήταν από χρωστική ουσία από μείγμα κονιοποιημένου λαζουρίτη μαζί με κερί και λάδι.
Η χρήση του αζουρίτη στο ψηφιδωτό της Αμφίπολης, ανεβάζει υπερβολικά και το συνολικό κόστος του τύμβου, κάτι που δικαιολογεί τα όσα λένε οι αρμόδιοι της ανασκαφής , ότι πιθανότατα συνδέεται με την βασιλική οικογένεια, που ήταν η μόνη που είχε να διαθέσει τόσα χρήματα.
Έργο απο λαζουρίτη από την Περσέπολη:
ΟΡΥΚΤΟΛΟΓΙΑ - ΓΕΜΜΟΛΟΓΙΑ:
Ανήκει στα Πυριτικά Ορυκτά στην ομάδα Τεκτοπυριτικά. Είναι της οικογενείας των Αστριοειδών και είναι μέλος της υποομάδας του Σοδάλιθου. Έχει σκληρότητα 5-6 και Κυβική Κρυσταλλική Δομή.
ΧΡΩΜΑ: Μπλε με χρυσές ίνες ή κυματισμό.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΛΙΘΟΥ:
• Η λέξη Λαζούριο προέρχεται από την Περσική λέξη «Lazward» (=μπλε).
Ενώ η λέξη Λάπις προέρχεται από το «Lapis» που σημαίνει λίθος και το Λαζούλι από το αραβικό «Azul» που σημαίνει γαλάζιος.
• Ο Θεόφραστος τον αναφέρει ως «σάπφειρος» και «κύανος» Ο Θεόφραστος και ο Πλίνιος περιγράφουν τον σάπφειρο σαν λίθο που περιέχει σκόνη ή στίγματα χρυσού. Η περιγραφή αυτή αντιστοιχεί στο λάπις με τα χρυσαφί στίγματα του σιδηροπυρίτη.[Ο Θεόφραστος (372 – 287 πχ),στην Περιπατική Σχολή, στο ‘περί λίθων’ αναφέρει δύο είδη κυανού, τον αυτοφυή δηλαδή φυσικό και τον σκευαστόν δηλαδή τεχνητή κυανή υαλόμαζα καθώς και πολύτιμες πληροφορίες για την επεξεργασία των λίθων.
• Ο Θεόφραστος τον αναφέρει ως «σάπφειρος» και «κύανος» Ο Θεόφραστος και ο Πλίνιος περιγράφουν τον σάπφειρο σαν λίθο που περιέχει σκόνη ή στίγματα χρυσού. Η περιγραφή αυτή αντιστοιχεί στο λάπις με τα χρυσαφί στίγματα του σιδηροπυρίτη.[Ο Θεόφραστος (372 – 287 πχ),στην Περιπατική Σχολή, στο ‘περί λίθων’ αναφέρει δύο είδη κυανού, τον αυτοφυή δηλαδή φυσικό και τον σκευαστόν δηλαδή τεχνητή κυανή υαλόμαζα καθώς και πολύτιμες πληροφορίες για την επεξεργασία των λίθων.
Εύκολα καταλαβαίνουμε την εξέλιξη της υαλουργίας. Κατασκεύαζαν χρωματιστά και αργότερα διάφανα γυαλιά που τα χρησιμοποιούσαν για να φτιάξουν σκεύη και διακοσμητικούς λίθους.]
• Εξορύσσεται στο Αυγανιστάν και είναι γνωστός εδώ και 7000 χρόνια.
Έχει χρησιμοποιηθεί από τους αρχαίους Αιγύπτιους, Βαβυλώνιους, Έλληνες, Κινέζους και Ρωμαίους. Κατασκεύαζαν αγαλματίδια, κύπελλα, φυλακτά και σφραγίδες.
• Οι κινέζοι το έλεγαν η πέτρα του «ουρανού» και οι Αιγύπτιου χάραζαν πάνω του αποσπάσματα από την περίφημη «Βίβλο των Νεκρών» που αφορούσαν το ταξίδι της ψυχής στον άλλο κόσμο.
• Ο Θεός ΡΑ φορούσε στο κεφάλι του ένα ιερό μάτι καμωμένο από Λαζούριον.
• Οι κινέζοι το έλεγαν η πέτρα του «ουρανού» και οι Αιγύπτιου χάραζαν πάνω του αποσπάσματα από την περίφημη «Βίβλο των Νεκρών» που αφορούσαν το ταξίδι της ψυχής στον άλλο κόσμο.
• Ο Θεός ΡΑ φορούσε στο κεφάλι του ένα ιερό μάτι καμωμένο από Λαζούριον.
Ο αρχιδικαστής της Αιγύπτου είχε κρεμασμένο στο λαιμό του ένα κομμάτι Λάπι με χαραγμένο το σύμβολο της αλήθειας.
• Μια παλιά εβραϊκή παράδοση λέει πως οι 10 εντολές ήταν χαραγμένες πάνω σε πλάκες Λαζουρίτη.
• Στο Μεσαίωνα κάλυπταν της Αγίες Τράπεζες των Εκκλησιών με αυτό.
Λέγεται ότι ένας άγγελος έδωσε βασιλιά Σολομώντα ένα δαχτυλίδι λάπις για να ελέγχει τους δαίμονες.
ΕΛΚΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ:
• Φέρνει χαρά, αισιοδοξία, μακροζωία, γαλήνη, αρμονία και ειρήνη.
• Δημιουργεί αίσθηση δύναμης, ζωτικότητας και σθένους.
• Προσφέρει διαύγεια και γενικά ενεργοποιεί τις ικανότητες του νου, καθώς και την έκφραση των συναισθημάτων.
• Είναι κατάλληλος για να διατηρήσει την πίστη σε έναν δεσμό ή να συνδυάσει τον έρωτα με μια αληθινή πνευματική αγάπη.
• Ελκύει νέους φίλους και εξασφαλίζει την αγάπη των παλιών.
• Τονώνει την αυτοπεποίθηση μας, διαλύει τις ενοχές, ενισχύει τις αναλυτικές μας ικανότητες και προωθεί την ακεραιότητα.
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΗ ΑΣΠΙΔΑ:
• Μια παλιά εβραϊκή παράδοση λέει πως οι 10 εντολές ήταν χαραγμένες πάνω σε πλάκες Λαζουρίτη.
• Στο Μεσαίωνα κάλυπταν της Αγίες Τράπεζες των Εκκλησιών με αυτό.
Λέγεται ότι ένας άγγελος έδωσε βασιλιά Σολομώντα ένα δαχτυλίδι λάπις για να ελέγχει τους δαίμονες.
ΕΛΚΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ:
• Φέρνει χαρά, αισιοδοξία, μακροζωία, γαλήνη, αρμονία και ειρήνη.
• Δημιουργεί αίσθηση δύναμης, ζωτικότητας και σθένους.
• Προσφέρει διαύγεια και γενικά ενεργοποιεί τις ικανότητες του νου, καθώς και την έκφραση των συναισθημάτων.
• Είναι κατάλληλος για να διατηρήσει την πίστη σε έναν δεσμό ή να συνδυάσει τον έρωτα με μια αληθινή πνευματική αγάπη.
• Ελκύει νέους φίλους και εξασφαλίζει την αγάπη των παλιών.
• Τονώνει την αυτοπεποίθηση μας, διαλύει τις ενοχές, ενισχύει τις αναλυτικές μας ικανότητες και προωθεί την ακεραιότητα.
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΗ ΑΣΠΙΔΑ:
• Προστατεύει απο τη βασκανία και μας βοηθά στην επίτευξη των στόχων μας.
• Λειτουργεί κατά της κατάθλιψης και της εσωστρέφειας.
• Διαλύει τις συναισθηματικές δυσαρμονίες, μας δίνει θάρρος και απελευθερώνει από τον καταπιεσμένο θυμό.
• Προστατεύει από ατυχήματα, από κατάρες και εχθρούς.
• Είναι εξαιρετική για την κρίση της μέσης ηλικίας, διώχνει την απελπισία, την αδυναμία και την απογοήτευση.
ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ:
• Ο λίθος αυτός θεωρείται ότι ενδυναμώνει το σώμα και το πνεύμα.
• Βοηθά να ρυθμίζουμε την εσωτερική μας δύναμη ενώ εξαγνίζουμε το πνεύμα και τις σκέψεις μας.
• Εξυψώνει το πνεύμα, ανοίγει το Τρίτο Μάτι και ισορροπεί το τσάκρα του λαιμού.
• Μας βοηθά επίσης να επικοινωνήσουμε με τους προστάτες του πνεύματός μας.
• Διαλύει τη σύγχυση και απομακρύνει τις σκεπτομορφές.
• Ιδανικός για μαντείες και άλλες μεταφυσικές εργασίες.
• Ηρεμεί τα τεντωμένα νεύρα και χαρίζει ήσυχο και βαθύ ύπνο. Μας βοηθά στο συνειδητό ονείρεμα.
ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
• Καταπολεμά τις παθήσεις του αίματος, της σπλήνας, της καρδιάς και του δέρματος.
• Προστατεύει από την επιληψία και τα εγκεφαλικά επεισόδια.
• Ανακουφίζει από τη ναυτία, την ημικρανία και τους πονοκεφάλους.
Ενισχύει το αναπνευστικό και νευρικό σύστημα και διευκολύνει την ίαση προβλημάτων του λαιμού, του λάρυγγα και του θυρεοειδή.
• Αν το βάλουμε για λίγο μέσα σε ζεστό (όχι καυτό) νερό, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το νερό για να ανακουφίσουμε τα κουρασμένα μάτια.
• Χρησιμοποιώντας το ίδιο το Λαζούριο μπορούμε να ανακουφίσουμε κάποιο πρήξιμο ή μελανιά.
• Καθαρίζει τα όργανα, το νωτιαίο μυελό, το θύμο αδένα και το ανοσοποιητικό σύστημα.
• Ρυθμίζει την πίεση, καταπολεμά τον πυρετό και καταπραΰνει τη φλόγωση.
ΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
• Αν το βάλουμε για λίγο μέσα σε ζεστό (όχι καυτό) νερό, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το νερό για να ανακουφίσουμε τα κουρασμένα μάτια.
• Χρησιμοποιώντας το ίδιο το Λαζούριο μπορούμε να ανακουφίσουμε κάποιο πρήξιμο ή μελανιά.
• Καθαρίζει τα όργανα, το νωτιαίο μυελό, το θύμο αδένα και το ανοσοποιητικό σύστημα.
• Ρυθμίζει την πίεση, καταπολεμά τον πυρετό και καταπραΰνει τη φλόγωση.
ΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ:
• Παρουσιάζει όμοιες ιδιότητες σε όλους τους τόνους της απόχρωσης του.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ:
• Κρατήστε στον ή τοποθετήστε τον στο Λαιμό ή στο Τρίτο Μάτι.
• Τοποθετήστε τον στο διάφραγμα και μεταξύ του στέρνου και της κορυφής του κεφαλιού.
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΩΝ:
Προσοχή στα χτυπήματα και στην αλλαγή της θερμοκρασίας. Αποφορτίζεται στο νερό και φορτίζεται στο φως του ήλιου.
Αντιστοιχεί στα Ζώδια: Ταύρος, Παρθένος, Ζυγός, Τοξότης, Ιχθείς.
Αντιστοιχεί στα Τσάκρας: του Λαιμού και του Τρίτου Ματιού.
ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου