Mία από τις παλαιότερες θεότητες και σύμφωνα με τον πελασγικό μύθο, θεά των πάντων που προέκυψε από το πρωταρχικό Xάος, υπήρξε η Ευρυνόμη.
Στον Πελασγικό μύθο πρώτη αναδύθηκε από το Χάος η Ευρυνόμη, η Θεά των Πάντων, αλλά δεν βρήκε τίποτε στέρεο για να ακουμπήσει τα πόδια της, και έτσι διαχώρισε τη θάλασσα από τον ουρανό χορεύοντας μόνη πάνω στα κύματα.
Η Ευρυνόμη χόρεψε κατά τα νότια, και ο αέρας που αναδεύθηκε πίσω της, φάνταξε κάτι καινούριο και ξεχωριστό, κάτι για να αρχίσει έργο δημιουργίας.
Η Ευρυνόμη στράφηκε κι άδραξε αυτόν το βόρειο άνεμο, τον έτριψε μέσα στα χέρια της, και ιδού!
Ο μέγας όφις Οφίων.
Η Ευρυνόμη χόρεψε, έξαλλα και ο Οφίων κουλουριάστηκε γύρω στα θεϊκά μέλη, και ορέχτηκε να σμίξει μαζί της.
Κατόπιν, η Ευρυνόμη έλαβε μορφή περιστέρας, πλανήθηκε πάνω στα κύματα, και όταν πέρασε ο καιρός που έπρεπε, γέννησε το Αβγό του Σύμπαντος. Με την προσταγή της, ο Οφίων κουλουριάστηκε επτά φορές γύρω στο αβγό, ώσπου το αβγό άνοιξε και χωρίστηκε στα δύο.
Από μέσα του κύλησαν όλα όσα υπάρχουν, τα παιδιά της Ευρυνόμης: ο ήλιος, η σελήνη, οι πλανήτες, τα αστέρια, η γη με τα βουνά και τους ποταμούς της, με τα δέντρα, τα βότανά της και τα ζωντανά πλάσματα.
Η Ευρυνόμη και οφιον έστησαν το σπιτικό τους στο όρος Όλυμπο.
Όμως ο Οφίων εξόργισε την Ευρυνόμη υποστηρίζοντας ότι αυτός ήταν ο δημιουργός του Σύμπαντος.
Ευθύς εκείνη τον χτύπησε στο κεφάλι με τη φτέρνα της, του πέταξε τα δόντια, και τον εξόρισε στις σκοτεινές σπηλιές κάτω από τη γη.
Ευθύς εκείνη τον χτύπησε στο κεφάλι με τη φτέρνα της, του πέταξε τα δόντια, και τον εξόρισε στις σκοτεινές σπηλιές κάτω από τη γη.
Κατόπιν, η Θεά δημιούργησε τις επτά πλανητικές δυνάμεις,
ορίζοντας μια Τιτανίδα και έναν Τιτάνα για καθεμιά. Τη Θεία και τον Υπερίωνα για τον Ήλιο, τη Φοίβη και τον Άτλαντα για τη Σελήνη, τη Διώνη και τον Κρίο για τον πλανήτη Άρη, τη Μήτι και τον Κοίο για τον πλανήτη Ερμή, τη Θέμιδα και τον Ευρυμέδοντα για τον πλανήτη Δία, την Τηθύ και τον Ωκεανό για την Αφροδίτη, τη Ρέα και τον Κρόνο για τον πλανήτη Κρόνο.
Αλλά ο πρώτος άνθρωπος ήταν ο Πελασγός, προπάτορας των Πελασγών, που ξεπήδησε από το έδαφος της Αρκαδίας και τον ακολούθησαν μερικοί άλλοι, που ο Πελασγός τους έμαθε να φτιάχνουν καλύβες, να τρώνε βελανίδια και να ράβουν χιτώνες από χοιρόδερμα.
Όταν κυριάρχησαν ο Kρόνος και η Pέα, η Eυρυνόμη αποσύρθηκε στη θάλασσα, όπου εκεί μαζί με τη Θέτιδα υποδέχτηκε τον Ήφαιστο όταν εκείνος εκδιώχθηκε από τον Όλυμπο.
Mετά την επικράτηση των Oλύμπιων θεών παρουσιάζεται σαν κόρη του Ωκεανού και της Tηθύος.
Εὐρυνόμη τε Θέτις θ᾽ ὑπεδέξατο κόλπῳ
Εὐρυνόμη θυγάτηρ ἀψορρόου Ὠκεανοῖο. (Ομήρου Ιλιας Σ 398-399)
Mαζί με το Δία γέννησε τις Xάριτες (Aγλαΐα, Eυφροσύνη, Θάλεια).
H Eυρυνόμη είχε έναν πολύ παλιό ναό και γιορτή στη Φιγαλεία της Aρκαδίας στις όχθες της Nέδας ήNέδης. O ναός της υψωνόταν στη μέση ενός δάσους από κυπαρίσσια. Eκεί φυλασσόταν το λατρευτικό άγαλμα της που την παράσταινε σαν γοργόνα, από τη μέση και πάνω με τη μορφή γυναίκας και από τους γοφούς και κάτω ψάρι.
Ο Παυσανίας στα ΑΡΚΑΔΙΚΑ [VIII) γράφει:
41,4
Δωδεκα περίπου στάδια από την ΦΙΓΑΛΙΑ υπάρχουν θερμά λουτρά. Όχι μακριά από αυτά ο ποταμός ΛΥΜΑΞ κατεβαίνει προς την ΝΕΔΑ. Παρά την συμβολή των ρευμάτων είναι το ιερό της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ, σεβαστό από παλαιά και για την τραχύτητα του εδαφους δυσκολα προσιτό.
Περί το ιερό υπάρχουν πολλά και πυκνά κυπαρίσσια.
Σχετικά με την ΕΥΡΥΝΟΜΗ η κοινότερη άποψη μεταξύ των Φιγαλέων είναι πως πρόκειται για ένα προσωνύμιο της ΑΡΤΕΜΗΣ.
Οσοι όμως από αυτούς διέσωσαν αρχαίες αναμνήσεις λένε πως η ΕΥΡΥΝΟΜΗ είναι κόρη του ΩΚΕΑΝΟΥ, αναφερόμενη και από τον ΟΜΗΡΟ στην Ιλιάδα, πως είχε υποδεχθεί μαζί με την ΘΕΤΙ, τον ΗΦΑΙΣΤΟ.
Το ιερό της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ το ανοίγουν μια ορισμένη ημέρα κάθε χρόνο, ενώ τον υπόλοιπο καιρό καθιερώθηκε να το κρατούν κλειστό.
Τότε γίνονται θυσίες από την πόλη και από ιδιώτες.
Δεν συνέπεσε να βρεθώ στην ΦΙΓΑΛΙΑ την ημέρα της γιορτής και δεν είδα το άγαλμα της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ.
Από τους Φιγαλεις άκουσα πως η ξύλινη λατρευτική εικόνα της θεάς είναι ΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΧΡΥΣΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ, και πως έχει τη μορφή γυναίκας ως τους γλουτούς. Το κάτω μέρος εχει τη μορφή ψαριού, πράγμα που ταίριαζε ως γνώρισμα μιας κόρης του ΩΚΕΑΝΟΥ, η οποία ζει στο βυθό της θάλασσας μαζί με την ΘΕΤΙ. Στην ΑΡΤΕΜΗ όμως δεν θα ήταν εύκολο να δοθεί η μορφή αυτή.
[ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Η τοπική ΕΥΡΥΝΟΜΗ ήταν ίσως δαιμονική ύπαρξη του κάτω κόσμου, όπως ο ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ (ΦΩΚΙΚΑ -Χ], 28, 7), την οποία φοβούνται, όπως φαίνεται από το ότι το ξόανό της ήταν δεμένο με αλυσίδες και από το ότι ο ναός της ήταν κλειστός όλον τον χρόνο, εκτός από μια μόνο μέρα, για τις ιλαστήριες ιεροπραξίες.
Ταυτίστηκε με την ΑΡΤΕΜΗ γιατί κι αυτή προκαλούσε κάποτε με μεγάλη σκληρότητα τον θάνατο, ιδίως στις γυναίκες, όπως στις ΝΙΟΒΙΔΕΣ (βλ. ΙΛΙΑΔΟΣ ΡΑΨΩΔΙΑ Φ, 483 κ.εξ.).].
ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ [Παυσανία Χ – ΦΩΚΙΚΑ, 28, 7]
Περιγραφή της ζωγραφιας του Πολυγνώτου σχετικής με την καθοδο του Οδυσσέα στον ΑΔΗ, [Νεκυια], που υπήρχε στους ΔΕΛΦΟΥΣ.
28, 7. Πιο πάνω από αυτά που ανεφερα είναι απεικονισμένος ο ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ. Οι εξηγητές των Δελφών λένε πως ο ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ είναι ένας από τους δαίμονες του ΑΔΗ, ο οποίος τρώει τις σάρκες των νεκρών αφήνοντας μόνο τα κόκαλά τους. Το ποίημα όμως του Ομήρου σχετικά με τον Οδυσσέα, καθώς και η λεγόμενη ΜΙΝΥΑΔΑ και οι ΝΟΣΤΟΙ, δηλαδή τα ποιήματα όπου μνημονεύεται ο ΑΔΗΣ και τα εκεί φοβερά πράγματα, δεν ξέρουν κανέναν δαίμονα ΕΥΡΥΝΟΜΟ. Θα αναφέρω όμως μόνο τι είδους ον είναι ο ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ και πώς παριστάνεται στην εικόνα. Το χρώμα του είναι μεταξύ γαλάζιου και μαύρου σαν των μυγών που κάθονται στα κρέατα. Δείχνει τα δόντια του και κάθεται έχοντας από κάτω στρωμένο δέρμα όρνιου.
[ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Το όνομά του σημαίνει τον ΕΥΡΕΩΣ ΕΞΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑ. (Όπως και το όνομα φυσικά της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ). Πρόκειται επομένως για τον άρχοντα των νεκρων ή για τον πολυώνυμο κυρίαρχο του κατω κόσμου.].
Σύζυγος της Ευρυνόμης πιστευόταν πως ήταν ο ΟΦΙΩΝ, ο βασιλιάς των ΤΙΤΑΝΩΝ, που βασίλευσε πριν από τον ΚΡΟΝΟ. Όταν ανέλαβε ο ΚΡΟΝΟΣ την εξουσία, γκρέμισε το αντρόγυνο στα Τάρταρα.
Εξ αιτίας της σημασίας του ονόματος της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ, θα σημειώσω ότι στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ αναφέρεται ένα παραπλήσιο: Ο ΕΥΡΥΜΕΔΟΝΤΑΣ. Ετσι λεγόταν ο πατέρας της ΠΕΡΙΒΟΙΑΣ. Ηταν αρχηγός των περηφανων ΓΙΓΑΝΤΩΝ. Η Περίβοια, όταν πέθανε ο πατέρας της πλάγιασε με τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ και γέννησε τον ΝΑΥΣΙΘΟΟ, τον πατέρα του ΑΛΚΙΝΟΟΥ.
Επίσης, η τροφός της ΝΑΥΣΙΚΑΣ ονομαζόταν ΕΥΡΥΜΕΔΟΥΣΑ.
ΕΥΡΥΜΕΔΩΝ [ο] επίθετο του Ποσειδώνα και του Ερμή # Ποσειδώνας # Ερμής
ΜΕΔΩ = προστατεύω, εξουσιάζω, βασιλεύω
ΜΕΔΩΝ = ηγεμόνας, βασιλιάς, προστάτης, αρχηγός
-----------------------------------------------------------------------
ΤΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΣΥΜΠΑΝΤΑ της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ
Όταν κυριάρχησαν ο Kρόνος και η Pέα, η Eυρυνόμη αποσύρθηκε στη θάλασσα, όπου εκεί μαζί με τη Θέτιδα υποδέχτηκε τον Ήφαιστο όταν εκείνος εκδιώχθηκε από τον Όλυμπο.
Mετά την επικράτηση των Oλύμπιων θεών παρουσιάζεται σαν κόρη του Ωκεανού και της Tηθύος.
Εὐρυνόμη τε Θέτις θ᾽ ὑπεδέξατο κόλπῳ
Εὐρυνόμη θυγάτηρ ἀψορρόου Ὠκεανοῖο. (Ομήρου Ιλιας Σ 398-399)
Mαζί με το Δία γέννησε τις Xάριτες (Aγλαΐα, Eυφροσύνη, Θάλεια).
H Eυρυνόμη είχε έναν πολύ παλιό ναό και γιορτή στη Φιγαλεία της Aρκαδίας στις όχθες της Nέδας ήNέδης. O ναός της υψωνόταν στη μέση ενός δάσους από κυπαρίσσια. Eκεί φυλασσόταν το λατρευτικό άγαλμα της που την παράσταινε σαν γοργόνα, από τη μέση και πάνω με τη μορφή γυναίκας και από τους γοφούς και κάτω ψάρι.
Ο Παυσανίας στα ΑΡΚΑΔΙΚΑ [VIII) γράφει:
41,4
Δωδεκα περίπου στάδια από την ΦΙΓΑΛΙΑ υπάρχουν θερμά λουτρά. Όχι μακριά από αυτά ο ποταμός ΛΥΜΑΞ κατεβαίνει προς την ΝΕΔΑ. Παρά την συμβολή των ρευμάτων είναι το ιερό της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ, σεβαστό από παλαιά και για την τραχύτητα του εδαφους δυσκολα προσιτό.
Περί το ιερό υπάρχουν πολλά και πυκνά κυπαρίσσια.
Σχετικά με την ΕΥΡΥΝΟΜΗ η κοινότερη άποψη μεταξύ των Φιγαλέων είναι πως πρόκειται για ένα προσωνύμιο της ΑΡΤΕΜΗΣ.
Οσοι όμως από αυτούς διέσωσαν αρχαίες αναμνήσεις λένε πως η ΕΥΡΥΝΟΜΗ είναι κόρη του ΩΚΕΑΝΟΥ, αναφερόμενη και από τον ΟΜΗΡΟ στην Ιλιάδα, πως είχε υποδεχθεί μαζί με την ΘΕΤΙ, τον ΗΦΑΙΣΤΟ.
Το ιερό της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ το ανοίγουν μια ορισμένη ημέρα κάθε χρόνο, ενώ τον υπόλοιπο καιρό καθιερώθηκε να το κρατούν κλειστό.
Τότε γίνονται θυσίες από την πόλη και από ιδιώτες.
Δεν συνέπεσε να βρεθώ στην ΦΙΓΑΛΙΑ την ημέρα της γιορτής και δεν είδα το άγαλμα της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ.
Από τους Φιγαλεις άκουσα πως η ξύλινη λατρευτική εικόνα της θεάς είναι ΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΧΡΥΣΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ, και πως έχει τη μορφή γυναίκας ως τους γλουτούς. Το κάτω μέρος εχει τη μορφή ψαριού, πράγμα που ταίριαζε ως γνώρισμα μιας κόρης του ΩΚΕΑΝΟΥ, η οποία ζει στο βυθό της θάλασσας μαζί με την ΘΕΤΙ. Στην ΑΡΤΕΜΗ όμως δεν θα ήταν εύκολο να δοθεί η μορφή αυτή.
[ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Η τοπική ΕΥΡΥΝΟΜΗ ήταν ίσως δαιμονική ύπαρξη του κάτω κόσμου, όπως ο ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ (ΦΩΚΙΚΑ -Χ], 28, 7), την οποία φοβούνται, όπως φαίνεται από το ότι το ξόανό της ήταν δεμένο με αλυσίδες και από το ότι ο ναός της ήταν κλειστός όλον τον χρόνο, εκτός από μια μόνο μέρα, για τις ιλαστήριες ιεροπραξίες.
Ταυτίστηκε με την ΑΡΤΕΜΗ γιατί κι αυτή προκαλούσε κάποτε με μεγάλη σκληρότητα τον θάνατο, ιδίως στις γυναίκες, όπως στις ΝΙΟΒΙΔΕΣ (βλ. ΙΛΙΑΔΟΣ ΡΑΨΩΔΙΑ Φ, 483 κ.εξ.).].
ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ [Παυσανία Χ – ΦΩΚΙΚΑ, 28, 7]
Περιγραφή της ζωγραφιας του Πολυγνώτου σχετικής με την καθοδο του Οδυσσέα στον ΑΔΗ, [Νεκυια], που υπήρχε στους ΔΕΛΦΟΥΣ.
28, 7. Πιο πάνω από αυτά που ανεφερα είναι απεικονισμένος ο ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ. Οι εξηγητές των Δελφών λένε πως ο ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ είναι ένας από τους δαίμονες του ΑΔΗ, ο οποίος τρώει τις σάρκες των νεκρών αφήνοντας μόνο τα κόκαλά τους. Το ποίημα όμως του Ομήρου σχετικά με τον Οδυσσέα, καθώς και η λεγόμενη ΜΙΝΥΑΔΑ και οι ΝΟΣΤΟΙ, δηλαδή τα ποιήματα όπου μνημονεύεται ο ΑΔΗΣ και τα εκεί φοβερά πράγματα, δεν ξέρουν κανέναν δαίμονα ΕΥΡΥΝΟΜΟ. Θα αναφέρω όμως μόνο τι είδους ον είναι ο ΕΥΡΥΝΟΜΟΣ και πώς παριστάνεται στην εικόνα. Το χρώμα του είναι μεταξύ γαλάζιου και μαύρου σαν των μυγών που κάθονται στα κρέατα. Δείχνει τα δόντια του και κάθεται έχοντας από κάτω στρωμένο δέρμα όρνιου.
[ΣΗΜΕΙΩΣΗ. Το όνομά του σημαίνει τον ΕΥΡΕΩΣ ΕΞΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑ. (Όπως και το όνομα φυσικά της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ). Πρόκειται επομένως για τον άρχοντα των νεκρων ή για τον πολυώνυμο κυρίαρχο του κατω κόσμου.].
Σύζυγος της Ευρυνόμης πιστευόταν πως ήταν ο ΟΦΙΩΝ, ο βασιλιάς των ΤΙΤΑΝΩΝ, που βασίλευσε πριν από τον ΚΡΟΝΟ. Όταν ανέλαβε ο ΚΡΟΝΟΣ την εξουσία, γκρέμισε το αντρόγυνο στα Τάρταρα.
Εξ αιτίας της σημασίας του ονόματος της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ, θα σημειώσω ότι στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ αναφέρεται ένα παραπλήσιο: Ο ΕΥΡΥΜΕΔΟΝΤΑΣ. Ετσι λεγόταν ο πατέρας της ΠΕΡΙΒΟΙΑΣ. Ηταν αρχηγός των περηφανων ΓΙΓΑΝΤΩΝ. Η Περίβοια, όταν πέθανε ο πατέρας της πλάγιασε με τον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ και γέννησε τον ΝΑΥΣΙΘΟΟ, τον πατέρα του ΑΛΚΙΝΟΟΥ.
Επίσης, η τροφός της ΝΑΥΣΙΚΑΣ ονομαζόταν ΕΥΡΥΜΕΔΟΥΣΑ.
ΕΥΡΥΜΕΔΩΝ [ο] επίθετο του Ποσειδώνα και του Ερμή # Ποσειδώνας # Ερμής
ΜΕΔΩ = προστατεύω, εξουσιάζω, βασιλεύω
ΜΕΔΩΝ = ηγεμόνας, βασιλιάς, προστάτης, αρχηγός
-----------------------------------------------------------------------
ΤΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΣΥΜΠΑΝΤΑ της ΕΥΡΥΝΟΜΗΣ
Η έννοια των παράλληλων κόσμων ή παράλληλων συμπάντων δεν είναι εύκολο να περιγραφεί, ωστόσο η ύπαρξή τους μπορεί να αποδειχθεί από την νέα φυσική συμπεριλαμβανομένης και της κβαντικής μηχανικής.
Ενδείξεις πάρα πολλές μπορούμε να βρούμε σε διάφορες μεταφυσικές εμπειρίες, μα όλες αυτές μαζί δεν στοιχειοθετούν εύκολα την έννοια των παράλληλων κόσμων, όπως ακριβώς και τα μαθηματικά μοντέλα δεν μπορούν να μας δώσουν σαφή και χειροπιαστή εικόνα τους.
Όταν εννοούμε Παράλληλο Σύμπαν, σίγουρα, δεν εννοούμε ότι το ηλιακό μας σύστημα βρίσκεται δίπλα ή παράλληλο σε ένα άλλο. Το ίδιο ισχύει για τον γαλαξία μας, για τους άλλους γαλαξίες και κατ’ επέκταση για το σύμπαν.
Τι είναι Παράλληλο Σύμπαν;
Ας υποθέσουμε ότι ο καθένας από εμάς είναι τόσο μικρός που ο πλανήτης του είναι ίσος με ένα κύτταρο ενός ανθρώπινου οργανισμού. Ή ότι ο κάθε άνθρωπος αποτελεί ένα και μόνο κύτταρο σε έναν ανθρώπινο οργανισμό.
Τότε, δεν μπορεί να αντιληφθεί παρά μόνο τον «κόσμο» που υπάρχει εκεί γύρω του. Δεν μπορεί να «δει» έναν άλλο άνθρωπο. Ακόμα κι αν διαθέτει το καλύτερο τηλεσκόπιο, το πολύ-πολύ να «δει» μέχρι την εσχατιά του σύμπαντός του, δηλαδή την επιδερμίδα.
Ωστόσο, μπορεί να «νιώσει» σαν θαύμα ή σαν μεταφυσικό φαινόμενο όταν ο άνθρωπος που ζει (σύμπαν) πιει νερό, λαχανιάσει, δεχτεί ένα εξωτερικό χτύπημα.
Ο ολοκληρωμένος άνθρωπος (σύμπαν 1) μπορεί κάλλιστα να αντιληφθεί με όλες του τις αισθήσεις έναν άλλο άνθρωπο (σύμπαν 2).
Μάλιστα, εκτός από τους διάφορους τρόπους επικοινωνίας, οι δύο αυτοί άνθρωποι (σύμπαν 1+2) μπορούν να ενωθούν (σαν αρσενικό και θηλυκό) και ενδεχομένως να αποκτήσουν έναν απόγονο (σύμπαν 3).
Όλο αυτό το Ολοκληρωμένο Σύμπαν (δηλαδή όλα τα σύμπαντα -παράλληλα και μη- που ενυπάρχουν μέσα του), ενδεχομένως «κολυμπάει» σε έναν αιθέρα ή μία κοσμική ψυχή, όπου και αποτελεί τον «ολοκληρωμένο χωροχρόνο», μέσω του οποίου, εμείς και άλλα όντα, αντιλαμβανόμαστε συμβάντα –έστω και συγκεχυμένα– ως θαύματα ή μεταφυσικά φαινόμενα.
Όλα αυτά περιγράφονται θαυμάσια μέσα από τα διάφορα αποσπάσματα και σπαράγματα που (ευτυχώς διασώθηκαν) αποτελούν τον αρχαιότατο και Ελληνικό μύθο της Ευρυνόμης και της δημιουργίας του Σύμπαντος κόσμου: Η Ευρυνόμη ξεπηδάει από το Χάος (ενδεχομένως την μήτρα κάποιου σύμπαντος).
Η ίδια «γεννάει» τον Οφίωνα (ένα άλλο σύμπαν) και μαζί του «εγγυμονεί» το δικό μας σύμπαν όπως το ξέρουμε. Αργότερα, η Ευρυνόμη και ο Οφίωνας φεύγουν από το Σύμπαν μας, ίσως, για να «γεννήσουν» κάποιο άλλο.
Σύμφωνα με τον Robert Charroux στο βιβλίο του Παράλληλοι Κόσμοι: Το Ολοκληρωμένο Σύμπαν «δεν είναι κενό, αλλά αντίθετα υπερπλήρες, εφόσον περιέχει τον κόσμο μας και αναρίθμητους άλλους. Διαθέτει την αυθυπαρξία του και κατοικείται από άγνωστες σ’ εμάς μορφές ζωής. Η αντίληψη της αντικειμενικότητας των φαινομένων μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως οι κάτοικοι του ολοκληρωμένου σύμπαντος – ιδέες, δυνάμεις, πραγματικά όντα – δεν αποτελούνται από συγκεντρώσεις συμπεπυκνωμένης ύλης, όπως εμείς, κι αυτό γιατί η επιστήμη μας διδάσκει, ότι η εξέλιξη προχωράει πάντα από τις πιο χοντροκομμένες στις πιο εκλεπτυσμένες μορφές.
Έτσι μπορούμε να φανταστούμε όντα που αποτελούνται αποκλειστικά από ενέργεια.
Μ’ αυτό τον τρόπο, είναι λογικό να υποθέσουμε πως όντα άυλα και ενεργειακά, διαθέτουν την ικανότητα να προσαρμόζονται σε κάθε είδος παράλληλου κόσμου, εφόσον από την φύση τους ανήκουν στο ολοκληρωμένο σύμπαν». Η υπόθεση που προτείνει ο Charroux ταιριάζει απόλυτα με την φύση των Ελλήνων Θεών.
ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
http://www.theogonia.gr
http://diadrastiko.blogspot.com/
ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
http://www.theogonia.gr
http://diadrastiko.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου