Τρίτη, 2 Αυγούστου 2016

ΓΙΟΥΝΑΝΙ Η ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
























Γιατί οι Έλληνες δεν ξέρουν για την Ιατρική τους ;Γιατί πρέπει να ξεχάσουν την Ιστορία τους; Είναι τυχαίο άραγε;


Τι είναι ΓΙΟΥΝΑΝΙ (UNANI) H IATΡΙΚΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ:



Από την πλευρά της ιστορίας της Ιατρικής, όταν λέμε Γιουνάνι - Τιμπ (Ιατρική την Ελλήνων) εννοούμε εκείνο το σύστημα Ιατρικής που αναπτύχθηκε στο τέλος του 10 ου και στις αρχές του 11 ου αιώνα από το διάσημο γιατρό Χακίμ Ιμπν Σινα (Αβικέννα). 
Οι σύγχρονοι μελετητές εντοπίζουν τις απαρχές της Ιατρικής στην αρχαία Ελλάδα, όπου άνθισαν 2 διαφορετικές Ιατρικές σχολές. 
Στην παλαιότερη σχολή που βρισκόταν στην Κνίδο, μεγάλη προσοχή δινόταν στα υποκειμενικά συμπτώματα και μικρή σημασία στην αντικειμενική αξιολόγηση των ενδείξεων. 

Η σχολή θεωρούσε ότι μια ασθένεια που προσβάλλει ένα όργανο αφορά αποκλειστικά αυτό το όργανο, και γι’ αυτό το λόγο το αντιμετώπιζαν μεμονωμένα. 
Όμως, η διάγνωση - καθώς βασιζόταν αποκλειστικά στη συμπτωματολογία – απείχε πολύ από το να είναι ακριβής, γεγονός που οδήγησε εν τέλει τους ανθρώπους στο να βλέπουν την ιατρική με μεγάλη δυσπιστία και δυσαρέσκεια. 
Ως αποτέλεσμα της δυσαρέσκειας, μια ομάδα γιατρών αποσπάστηκε και πήγε στην Κω όπου δημιούργησαν μια αντίπαλη σχολή γνωστή ως «ο οίκος του Ιπποκράτη (Πατέρα της Ιατρικής)». 
Θεωρούσε το ανθρώπινο σώμα ένα ενιαίο σύνολο (σε αντίθεση με την αντίληψη για το σώμα ως σύνολο επιμέρους μερών) κι έτσι το σύστημα που ανέπτυξε θα λέγαμε ότι ήταν γενικής φύσης και όχι μια ειδική θεραπεία που να απευθύνεται σε ένα μόνο φάσμα συμπτωμάτων. 

Όπως οι Πυθαγόρειοι, έτσι κι αυτός θεωρούσε τον οργανισμό ως μονάδα (Τάο = Chi) = ενέργεια (ΑΤΡ), που εκφράζεται μέσα από τη δυαδικότητα του (ηλεκτρομαγνητικό πεδίο) Yin- Yang.

 Ζωή σημαίνει σχέση αμοιβαιότητας με το περιβάλλον (θεωρία σχετικότητας – Πυθαγορείων). 
Σε αυτή τη διαρκή αλληλεπίδραση εντόπισε και τις ρίζες της ασθένειας (ανισορροπία ηλεκτρομαγνητικού πεδίου: υπερβολή ηλεκτρικής ή μαγνητικής δύναμης).
 Ο οργανισμός, κατά τον Ιπποκράτη, εξελίσσεται αντιδρώντας με το περιβάλλον, παίρνοντας από αυτό ό,τι είναι ζωτικό γι’ αυτόν και απορρίπτοντας ό,τι του είναι άχρηστο. 
Η ασθένεια σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη δυσκολία του οργανισμού να αφομοιώσει την πέψη του περιβάλλοντος. Ασπάστηκε το δόγμα των Πυθαγορείων, σύμφωνα με το οποίο η ουσία της ύλης βρίσκεται σε 4 βασικά στοιχεία: φωτιά, νερό, αέρας, γη. 
Το σώμα του ανθρώπου αποτελείται από αίμα, φλέγμα, κίτρινη χολή και μαύρη χολή (θεωρία τεσσάρων χυμών). Αυτοί οι χυμοί συνθέτουν τη φύση του σώματος και είναι μέσω αυτών που νοσεί ή υγιαίνει. Απολαμβάνει πλήρως την υγεία όταν οι χυμοί είναι εναρμονισμένοι ως προς τη σύσταση, τη δύναμη και τον όγκο τους, και όταν είναι πολύ καλά ανεμιγμένα (αρμονία μονάδας = Chi = Τάο = ισορροπία ηλεκτρομαγνητικού πεδίου). 


Ο πόνος εκδηλώνεται όταν κάποιος από τους χυμούς υστερεί ή υπερτερεί (υπερβολή ηλεκτρικής ή μαγνητικής δύναμης – υπερβολή yin ή yang) σε ποσότητα ή όταν δεν αναμιγνύεται με τους άλλους χυμούς σε κάποιο όργανο του σώματος. κίτρινη χολή θερμό χολερικό ξηρό αίμα μαύρη χολή υγρόκρύο φλέγμα





Προκειμένου να μελετήσει τις κινήσεις και τις μεταβολές της ενέργειας (ATP = Chi) όταν βρίσκεται σε ανισορροπία χρησιμοποίησε: 1)Τη θεωρία του διπολισμού (ηλεκτρική -μαγνητική), (θετικό – αρνητικό), (yin – yang) 2)Τη θεωρία των χυμών, όπως είδαμε στην πρότερη εικόνα. Κάθε ζωντανός οργανισμός είναι ένας αυτορρυθμιζόμενος μετασχηματιστής ενέργειας, ο οποίος προσλαμβάνει από το περιβάλλον του ενέργεια (με την τροφή, τα ποτά, την αναπνοή, την ηλιακή και κοσμική ακτινοβολία), τη μετασχηματίζει (μεταβολισμός) και την καταναλίσκει (καταβολισμός) για να επιβιώσει. 


Ταυτόχρονα, αναπαράγει (αναβολισμός) και εκπέμπει ενέργεια στο περιβάλλον.

 Ο μετασχηματισμός αυτός εξαρτάται από τις δυνατότητες προσαρμογής του οργανισμού στις συνεχείς περιβαλλοντικές ενεργειακές μεταβολές.
 Έτσι, τόσο το σύνολο των λειτουργιών, όσο και κάθε επιμέρους λειτουργία του οργανισμού πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόζεται σε κάθε περιβαλλοντική μεταβολή, ακόμη και στην πιο ελάχιστη, μέσα στα πλαίσια των ορίων του. 

Η συνεχής ισορροπία της ενέργειας του ανθρώπου (ηλεκτρική και μαγνητική) σε σχέση με την περιβαλλοντική ενέργεια επιτυγχάνεται μέσα από ένα αρμονικό ηλεκτρομαγνητικό πεδίο.

 Οι αλλαγές των εποχών προκαλούσαν μεγάλες μεταπτώσεις στις αναλογίες των χυμών και εκεί κρύβεται και η εξήγηση για τις εποχιακές αδιαθεσίες, όπως τα κρυολογήματα και οι γρίπες (ανισορροπία ηλεκτρομαγνητικού πεδίου).

Επιπλέον, οι καθημερινές συνήθειες που σχετίζονται με την εργασία και τον ύπνο, η άσκηση, τα συναισθήματα, οι γεωγραφικές αλλαγές και το κλίμα, όλα αυτά επηρεάζουν τους χυμούς και θεωρούνται καθοριστικοί παράγοντες για την πρόκληση της ασθένειας, δηλαδή για το ποιος χυμός θα βρεθεί εκτός ισορροπίας. 
Το αίμα κυριαρχεί την Άνοιξη, η κίτρινη χολή το Καλοκαίρι, η μαύρη χολή το Φθινόπωρο και το φλέγμα το Χειμώνα. 600 χρόνια μετά, ο Γαληνός εισάγει την έννοια του πνεύματος ή ζωτικού αέρα, που αποτελεί από μόνο του μια δημιουργική δύναμη. 
Σύμφωνα με τη θεωρία των χυμών, όλοι πηγάζουν από συκώτι και μεταφέρονται σε ολόκληρο το σώμα από περίπλοκα δίκτυα. 
Η κάθε τροφή περιέχει το δικό το δικό της χαρακτηριστικό χυμό διαμορφώνοντας έτσι ένα λεπτομερές σχήμα διαιτητικής. 


Ο Αβικέννας εμφανίζεται στο Αφγανιστάν στην εποχή του Μεσαίωνα. Θεωρεί ότι η αξιολόγηση μιας ασθένειας παραμείνει ελλιπής έως ότου συμπεριληφθούν στη διάγνωση όλα τα στοιχεία της ζωής του ανθρώπου που νοσεί. 
Εισήγαγε τον όρο της κλινικής αξιολόγησης. Ιστορικά, από την εποχή των αρχαίων Ελλήνων έως τις μέρες μας, η αντίληψη σχετικά με την ασθένεια έχει αλλάξει. 

Οι γιατροί πριν τον Ιπποκράτη στήριξαν την πρακτική τους μόνο στη μελέτη του συγκεκριμένου ασθενή. Όμως ακριβώς επειδή η ποικιλία των ενδείξεων σε μια ασθένεια ήταν τόσο μεγάλη, σύντομα καταλάβανε ότι ήταν απαραίτητο ένα σύστημα κατηγοριοποίησης. 
Έτσι, οι γιατροί της Κνίδου εισήγαγαν τη νοσολογική ταξινόμηση. Όλα τα συμπτώματα καταγραφόταν και αξιολογούνταν, προκειμένου να δούνε ποιο εμφανιζόταν συχνότερα και εντονότερα. Σε εκείνα τα συμπτώματα που εμφανιζόταν πιο συχνά δίνονταν με αυθαίρετο τρόπο ονόματα ασθενειών. 
Τα ονόματα προέκυπταν μετά από σκέψη πάνω στο σύμπτωμα που περιέγραφαν (πχ. θυλακίτιδα σημαίνει φλεγμονή του ορογόνου θύλακα, όρος όμως που δεν αποκαλύπτει τίποτα σχετικά με τις αιτίες του φαινόμενου). 
Ολόκληρη η Ιατρική βασίζεται σε μια μορφή ταξινόμησης του συνόλου των συμπτωμάτων που εκδηλώνονται. 
Στις αρχές του 19 ου αιώνα η βασική αντίληψη περί ασθένειας από τις ομάδες συμπτωμάτων μετατοπίστηκε πλέον στα σύνδρομα ανατομικών βλαβών (με την έννοια ότι υφίσταται μια σειρά ενδείξεων, οι οποίες εμφανίζονται περιοδικά και συνδυαστικά, και υποδεικνύουν συγκεκριμένη βλάβη ή δυσλειτουργία κάποιου οργάνου).
 Προς τη δύση δε του 19 ου αιώνα ακόμη και αυτή η αντίληψη άλλαξε με την εμφάνιση της βακτηριολογικής σχολής, που εισήγαγε την αντίληψη σχετικά με μια ειδική αιτία (πχ. μικρόβιο, ιός, κλπ) που ευθύνεται για το σύμπτωμα μιας ασθένειας, η οποία ασθένεια τελικά δεν επρόκειτο μόνο για μια οργανική δυσλειτουργία.

Το σύστημα Τιμπ είναι υπέρμαχος του παραδοσιακού τρόπου αξιολόγησης βάσει ομάδων συμπτωμάτων, απορρίπτοντας ιούς και μικρόβια ως πρωταρχικές αιτίες ασθενειών. Βασικό ρόλο στην Τιμπ παίζει η «μιζάχ» (ιδιοσυγκρασία), η οποία εκφράζει τις διαφορετικές τάσεις αντίδρασης του κάθε ατόμου, ήτοι ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό παράγοντα προδιάθεσης για να αρρωστήσει ή όχι.
 Ολόκληρο το σύστημα της Τιμπ χτίζεται πάνω στην αντίληψη της ιδιοσυγκρασίας ή του χυμού. 
Αποδέχεται μεν την ύπαρξη μικροβίων, όμως υποστηρίζει ότι η αιτία που ετοιμάζει το έδαφος για τη δημιουργία ενός αλλοιωμένου περιβάλλοντος στο οποίο θα αναπτυχθούν οι ιοί και τα βακτηρίδια είναι η αρχική διαταραχή της ιδιοσυγκρασίας.
 Για αυτές τις διαταραχές δε της ιδιοσυγκρασίας ευθύνονται απλοί παράγοντες της ζωής (τρόπος ξεκούρασης και δραστηριότητας, άγχος δουλειάς, διαπροσωπικές σχέσεις – πχ. ο θυμός διαχέει υγρασία στο χυμό που ρυθμίζει την καρδιά). 

Οι διάφορες θεραπείες για τα βακτηρίδια παρέχουν προσωρινή γιατρειά, μα δεν αποκαθιστούν την ισορροπία του χυμού, κι έτσι η ασθένεια επανεμφανίζεται (πχ. επανεμφανιζόμενες κολπικές λοιμώξεις, γρίπες, κλπ).

Οι συνταγές για τη Γιουνάνι Τιμπ κατατάσσονται σύμφωνα με τους βαθμούς των ιδιοσυγκρασιών και παρέχονται ώστε να αποκαταστήσουν την αρχική ισορροπία σε αυτές τις ιδιοσυγκρασίες. 
Τα φάρμακα είναι κυρίως φυτικής προέλευσης και τα οφέλη τους κρίνονται από τη συνολική θεραπευτική επίδραση (φυσικό, διανοητικό, ηθικό επίπεδο). 
Χακίμ (αρσενικό) και Χακίμα (θηλυκό) ονομάζεται ο/η γιατρός της Γιουνάνι Τιμπ, και σημαίνει «γιατρός – παθολόγος» και «σοφός». Με ορισμένες βασικές αρχές αξιολογεί το ανθρώπινο ον σε καταστάσεις υγείας και ασθένειας.

Κατά τη διάρκεια της βρετανικής κυριαρχίας, η Γιουνανι Ιατρική υπέστη πλήγμα και η ανάπτυξή της οταν  παρεμποδίζεται λόγω της απόσυρσης της κυβερνητικής χορηγίας.
Δεδομένου ότι το σύστημα απολάμβανε την πίστη μεταξύ των μαζών συνέχισε να ασκείται.
 Ήταν κυρίως η Sharifi Οικογένεια στο Δελχί, την οικογένεια Azizi στο Lucknow και την Nizam του Hyderabad, λόγω των οποίων οι προσπάθειες Unani Ιατρικής επέζησαν κατά τη διάρκεια της βρετανικής περιόδου.
  

















Ένας εξαιρετικός γιατρός και μελετητής της Unani Ιατρικής, Χακίμ Ajmal Khan (1868-1927) την υπερασπίστηκε παρόλο τα εμπόδια που προκλήθηκαν λόγο συστήματος στην Ινδία.

ΚΕΙΜΕΝΟ:[Παρουσίαση με θέμα: "Προέλευση της Γιουνάνι Τιμπ Αγγελική Μακρή, Msc. Ολιστική – Κλινική Διαιτολόγος Υποψήφια διδάκτωρ, Ιατρικής σχολής Παν/μίου Αθηνών."— Μεταγράφημα παρουσίασης]
--------
 Εφαρμόζεται και εξελίσσεται ερευνητικά σε 25 χώρες (Ινδία ,Κίνα , Καναδά, Γερμανία, Ολλανδία, Νορβηγία, Σουηδία ,Ελβετία,Πολωνία,κα ) ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!
Το 1976 Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υιοθέτησε και αναγνώρισε επίσημα την Γιουνάνι την Ιατρική των Ελλήνων.
Γίνονται Παγκόσμια συνέδρια για την Γιουνάνι, και διδάσκεται σε ιατρικές σχολές του εξωτερικού . 
Στην Ινδία υπάρχουν 28.382 γιατροί Γιουνάνι, 100 πλήρως επανδρωμένα Νοσοκομεία, 867 φαρμακευτικά εργαστήρια, 18 Πανεπιστήμια εκ των οποίων δύο προσφέρουν μεταπτυχιακή εκπαίδευση και 11 ερευνητικές νοσοκομειακές μονάδες.

Πως θεραπεύουν οι γιατροί Γιουνάνι ;

Kάνουν εξισορρόπηση των χυμών με βότανα και τροφές , καθαρίζουν τον χυμό που βρίσκεται σε ανισορροπία ενδυναμώνουν τα όργανα με ειδικά βότανα, χρησιμοποιούν τις βεντούζες ποδόλουτρα και κάνουν καθαρισμό του εντέρου με καθαρκτικά και υποκλυσμούς.
Όλα αυτά ήταν τρόποι κινητοποίησης του αμυντικού μηχανισμού και σε επίπεδο πρόληψης και σε επίπεδο αντιμετώπισης των ασθενειών χωρίς να γυρίζουν την πλάτη σε χειρουργικές επεμβάσεις αν είναι ανάγκη.
Το σύστημα Γιουνάνι αποτελούσε την βάση κάθε ιατρικής πράξης στον Δυτικό πολιτισμένο κόσμο , μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα και βεβαίως στην Ελλάδα στην εποχή των παππούδων μας
Σήμερα σε πολλές επαρχίες της Ινδίας και όχι μόνο, όπου εφαρμόζετε η ιατρική των Ελλήνων υπάρχει ο θεσμός του Οικογενειακού γιατρού οποίος πληρώνεται μόνο όσο οι άνθρωποι που φροντίζει είναι υγιείς!

Γιατί στην Ελλάδα χάθηκε αυτή η γνώση;
Γιατί οι Έλληνες πρέπει να μην ξέρουν για την Ιατρική των προγόνων τους;
Γιατί πρέπει να ξεχάσουν την ιστορία τους;
 Ένας λαός ο οποίος ξεχνά την ιστορία του ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ.
Τέλος Μαίου στο Σικάγο της Αμερικής γίνεται Παγκόσμιο συνέδριο για την Ιατρική των Ελλήνων και εμείς στην Ελλάδα, από τους γιατρούς μέχρι τους πολίτες είμαστε βαθειά νυχτωμένοι!
ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου