Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024

Τα σχέδια ΗΠΑ-Ισραήλ για την κατασκευή του «Καναλιού Μπεν Γκουριόν» θέτουν εκτός τη Διώρυγα του Σουέζ:







Μεγαλεπήβολα είναι τα σχέδια Ισραήλ -ΗΠΑ, με τα δύο κράτη να προωθούν την κατασκευή του «Καναλιού Μπεν Γκουριόν», μέσα από τη λειτουργία του οποίου θα συνδέεται ο κόλπος της Άκαμπα, λιμάνι Εϊλάτ του Ισραήλ με το επίσης Ισραηλινό λιμάνι του Ασκελόν στη Μεσόγειο θάλασσα · Πρόκειται για μία νέα θαλάσσια διώρυγα, η κατασκευή της οποίας σηματοδοτεί ουσιαστικά τον “παραγκωνισμό” της Διώρυγας του Σουέζ.





Τα σχέδια αυτά έγιναν λίγο πολύ γνωστά όταν στην πρόσφατη σύνοδο των G-20, ΗΠΑ-ΕΕ-Ινδία στήριξαν την δημιουργία ενός project εναλλακτικού θαλάσσιου εμπορικού δρόμου, έναντι του “Κινεζικού δρόμου του μεταξιού”, ο οποίος θα έχει ως αφετηρία την Ινδία και μέσω Ομάν- Σαουδικής Αραβίας- Ιορδανίας- Ισραήλ-ΝΑ Μεσογείου θα κατέληγε στην Ελλάδα και εκείθεν στην καρδιά της ΕΕ.
Παράλληλα το εχθρικό προς τη Δύση Ιράν, συνδυαστικά με τα εξαπτέρυγά του, τους Χούτι της Υεμένης, απειλούν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας των στενών Ορμούζ και Μπαμπ ελ Μαντέμπ, με αποτέλεσμα οι Αραβικές χώρες του κόλπου να αναζητούν συντομότερες και σφαλέστερες χερσαίες οδούς για να φέρουν το πετρέλαιο και το φυσικό τους αέριθο στην ΕΕ.
Από την πλευρά τους Ισραήλ -ΗΠΑ φαίνεται ότι προωθούν ως επί μέρους λύση στα παραπάνω την κατασκευή του «Καναλιού Μπεν Γκουριόν», με το οποίο θα συνδεόταν ο κόλπος της Άκαμπα, λιμάνι Εϊλάτ του Ισραήλ με το επίσης Ισραηλινό λιμάνι του Ασκελόν στη Μεσόγειο θάλασσα, μέσω θαλάσσιας διώρυγας που θα κατασκευαστεί, παρακάμπτοντας την Διώρυγα του Σουέζ.
Ιστορικό
Σύμφωνα με Διεθνές ΜΜΕ, τον Ιούλιο του 1963, το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ και το Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Livermore δημιούργησαν ένα διαβαθμισμένο έγγραφο που περιέγραφε ένα σχέδιο για τη χρήση 520 υπόγειων πυρηνικών εκρήξεων για να βοηθήσουν στη διαδικασία της ανασκαφής στους λόφους στην έρημο Negev. Το έγγραφο αποχαρακτηρίστηκε το 1993.
Το έργο θα συνδέει τον Κόλπο της Άκαμπα με τη Μεσόγειο Θάλασσα. Ο David Ben Gurian από τον οποίο θα ονομαζόταν, θεωρείται ο ιδρυτής του Ισραήλ και ήταν ο πρώτος πρωθυπουργός του Ισραήλ.
Η διώρυγα θα συναγωνιζόταν τη Διώρυγα του Σουέζ που διασχίζει την Αίγυπτο, η οποία είχε πολλές αναταραχές στην ιστορία της, όπως το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ (1956-1957 και από το 1967-1975) και το μπλοκάρισμα λόγω της ανατροπής ενός μεγάλου μεγέθους πλοίου το 2021.
Θα ήταν σχεδόν κατά ένα τρίτο μακρύτερο από τη Διώρυγα του Σουέζ (194 km) που σημαίνει σχεδόν 300 km. Το κόστος δημιουργίας του ισραηλινού καναλιού εκτιμάται ότι κυμαίνεται άνω των 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
-----------------------------
Αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη Γάζα είναι μέρος του σχεδίου, είτε εγκριθεί από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είτε όχι. Η δυτική υποστήριξη και οι δικαιολογίες της για την κρίση της Γάζας δεν στερούνται κανένα ευδιάκριτο μακροπρόθεσμο οικονομικό ή οικονομικό κίνητρο.
Το σχέδιο εξαναγκασμού των κατοίκων της Γάζας να φύγουν στην Αίγυπτο και να εκκενώσουν τη Λωρίδα δεν είναι πλέον μυστικό ή απλή εικασία, μετά τις διαρροές που δημοσιεύθηκαν από το WikiLeaks σχετικά με την πρόταση του Ισραηλινού Υπουργού Πληροφοριών να επιβάλει τη μετεγκατάσταση των κατοίκων της Γάζας στην Αίγυπτο. Η λογική πίσω από την ανελέητη στόχευση του Ισραήλ σε ολόκληρο τον πληθυσμό της Γάζας, ανεξάρτητα από την ηλικία ή τις συνθήκες υγείας των προσφύγων στους καταυλισμούς. Εξηγεί επίσης την εκτεταμένη και βάναυση καταστροφή της υποδομής και των κατοικιών της Λωρίδας, εκτός από τη χρήση διεθνώς απαγορευμένων αερίων.
------------------------------
ΠΗΓΕΣ:
https://ecozen.gr/.../ta-schedia-ipa-israil-gia-tin.../
--
https://www.daljir.com/the-ben-gurion-canal-project-the.../

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου