Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2015

Η Κίνα υλοποίει τον νέο «Δρόμου του Μεταξιού», παρακάμπτοντας τη Ρωσία μέσω της Τουρκίας και Γεωργίας


























Σύμφωνα με άρθρο για την άνοδο και τα σχεδία της Κίνας, Ρώσοι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κίνδυνου για τα πραγματικά σχέδια της Κίνας, για παγκόσμια κυριαρχία .


«Πριν καλέσουμε κάποιον στρατηγικό εταίρο, θα πρέπει να σκεφτούμε δέκα φορές αν υπάρχει όφελος από το «σύντροφο» αυτόν για να συνεργαστούμε ειδικά στον οικονομικό τομέα . Αυτό αφορά συνήθως την οικοδόμηση σχέσεων με μια ίσης παγκόσμιας επιρροής χώρα, συσχετίζοντας και συγκρίνοντάς τα με τα συμφέροντα και των δύο πλευρών», τονίζει Ρώσος ειδικός γεωπολιτικός αναλυτής.

Πρόσφατα, η ρωσική ελίτ εμπνευσμένη από την στρατηγική συνεργασία με την Κίνα και την ελπίδα για την ένταξη της Ρωσίας σε μεγάλης κλίμακας έργων όπως ο περίφημος νέος «Δρόμος του Μεταξιού», συμμετέχει στα σχέδια αυτά με την χορήγηση φθηνής ενέργειας μέσω των κοιτασμάτων της Σιβηρίας.


Ο κινεζικός αυτός εμπορικός δρόμος αφορά την επανασύνδεση των εμπορικών ροών από την Ευρώπη στην Ασία.

«Αν και πιστεύαμε ότι ο «Δρόμος του Μεταξιού» θα περάσει μέσα από το έδαφος της Ρωσίας, μόνο και μόνο επειδή έχουμε με την Κίνα «στρατηγικούς δεσμούς», το Πεκίνο, θεώρησε φθηνότερο και πιο κερδοφόρο να μην το λάβει αυτό υπόψιν του. Έτσι ο «δρόμος» αυτός θα διέρχεται μέσα από τουρκικό έδαφος. Ενώ δεν υπήρχε απολύτως κανείς στην κινεζική πολιτική ελίτ που να νοιαζόταν για την επιδείνωση των ρωσο-τουρκικών σχέσεων», δήλωσε ο Ρώσος ειδικός .

Στις 13 Δεκεμβρίου 2015 στο σιδηροδρομικό σταθμό της «Τιφλίδας» κατέφθασε αμαξοστοιχία ap;o την Κίνα, en;v την επόμενη, Κινέζοι ειδικοί ήταν στην Κωνσταντινούπολη με θέμα την «αποκατάσταση του Δρόμου του Μεταξιού».

Η αμαξοστοιχία έγινε δεκτή από τον Γεωργιανό πρωθυπουργό I Aribashvili, τον γενικό διευθυντή των «Γεωργιανών Σιδηροδρόμων», τον κινέζο πρεσβευτή στη Γεωργία, αλλά και άλλους αξιωματούχους .

Ο Πρωθυπουργός της Γεωργίας Garibashvili κάλεσε την ημέρα «ιστορική». «Η συμμετοχή της χώρας του στον «Δρόμο του Μεταξιού» αποτελεί ιστορική αποστολή που έχει ανατεθεί το πέρασμα των αιώνων, τόνισε ο ίδιος .

«Τώρα, είμαι σίγουρος ότι , η Γεωργία έχει αρχίσει να έχει μια πραγματική συμβολή στη συνολική οικονομική ευημερία … της ανατολικής Κίνας και του λιμανιού Lianyungang , τα εμπορεύματα του οποίου θα πρέπει να παραδίδονται στην Κωνσταντινούπολη σε μέγιστο χρονικό διάστημα 14-15 ημερών, ενώ ο θαλάσσιος δρόμος ήταν 40 45 ημέρες», ανέφερε ο ίδιος .

Το πρώτο τρένο « Nomad Express», έφτασε στην Τυφλίδα για να παραδώσει το φορτίο στο γεωργιανό λιμάνι του Πότι και από εκεί μέσω της Μαύρης Θάλασσας, θα μετέβαινε στον τελικό προορισμό του την Κωνσταντινούπολη.

Τα τρένα σε αυτή τη διαδρομή θα παραδίδουν τα εμπορεύματα σε ευρωπαϊκές πόλεις. Η διαδρομή της Μαύρης Θάλασσας από τη Γεωργία προς την Τουρκία θα ενεργοποιήσει την σιδηροδρομική γραμμή Μπακού-Τιφλίδα-Καρς (ανατολική Τουρκία). Μέχρι το τέλος του έτους ο σιδηροδρομικός «Δρόμος του Μεταξιού» θα μεταφέρει πολλές εμπορικές αμαξοστοιχίες .

Η Κίνα είναι πράγματι ένας σημαντικός στρατηγικός εταίρος της Ρωσίας και μόνο λόγω της γεωγραφικής της θέσης είναι μια χώρα ισχυρή, με ανεπτυγμένη οικονομία.

«Ωστόσο, στις σχέσεις με την Κίνα (και άλλες χώρες), θα πρέπει να πάψουν να βασίζονται «στα σύννεφα», και να γίνουν πιο ρεαλιστικές και όχι να εδράζονται σε «φιλικές» ή «εταιρικές σχέσεις», τονίζει πολύ σοφά ο Ρώσος αναλυτής.

Για αυτό και οι Τούρκοι «απλώθηκαν» τόσο στην Γεωργία όσο και στο Αζερμπαϊτζάν με σκοπό να λάβουν θέση και αυτοί στα «κινεζικά γουάν» που έρχονται.

Αυτός ο «δρόμος» του εμπορίου υπενθυμίζουμε έκανε την βυζαντινή αυτοκρατορία πάμπλουτη και ισχυρή, και θεωρούμε ότι λαμβάνει χώρα στην περιοχή αυτή τα τελευταία χρόνια έχει σχέση με το σχέδιο αυτό του Πεκίνου .


Σε άρθρο με τίτλο ( Η Τουρκία «πιέζει» την Κίνα για την συμμετοχή της «στο δρόμο του Μεταξιού»), από την ιστοσελίδα pentapostagma.gr, είχαμε αναφέρει ότι ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και ο Κινέζος ομόλογός του Xi Jinping , έχουν συμφωνήσει για την συμμετοχή της Τουρκίας στο « δρόμο του μεταξιού».

Οι δύο πλευρές συνήψαν μάλιστα σειρά διακυβερνητικών συμφωνιών, συμπεριλαμβανομένου ενός μνημονίου κατανόησης για την «εναρμόνιση του Δρόμου του Μεταξιού» . Πρόκειται για μια Οικονομική Ζώνη που αφορά το εμπόριο στον 21ο αιώνα , τον « Ναυτικό δρόμο του Μεταξιού» και την Πρωτοβουλία του « Μέσου Διαδρόμου» που αφορά την συμφωνία συνεργασίας στον τομέα των σιδηροδρόμων. Ένα είναι σίγουρο, πρόκειται για το μεγαλύτερο σχέδιο του αιώνα.


ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου